~ Its My Life.. Mr. Kr1ss aka Fitri Abdullah.. My Style.. ~
Anda Kini di Dunia Harimau Muda Bagi Makan Harimau atau Anda boleh Tengok Yang Lain.

~ Anda sakit otot?? Dah pening kepala tak tahu nak buat apa?? Meh baca artikal ini ;) ~
Wednesday, December 7, 2011 | 12:29 AM | 0 Harimau Comel
Assalamualaikum, Salam Sejahtera dan Salam 1 Malaysia ^^ ~

Hari ini saya sebenarnya tak tahu apa yang perlu di tulis.. Punya nak perah otak sampai rasanya otak nak meletup rasanya.. Tapi satu apa pun tak keluar.. Jadi, saya pun turunlah gym tengah hari tadi.




Dok sakan mengayuh basikal, angkat berat sikit dan macam-macam lagi, terasa sengal lak di bahagian kaki dan juga otot-otot di betis dan peha. Jadikan cerita pula, saya teringat satu artikal, dan juga perbincangan oleh pakar sains sukan Malaysia. ~




Ais sebenarnya antara cara yang bagus untuk melegakan kesakitan otot disebabkan kekejangan, bengkak, terseliuh, sengal-sengal otot dan sebagainya. Ini kerana, di bahagian otot yang sakit, kemungkinan ada salur darah ataupun otot yang terkoyak dan ini menyebabkan kita sakit kaki sangat-sangat.. Sampaikan tak dapat tidur.. Betul kan rakan-rakan sekalian?? Haha. ~


Kata pakar sains sukan lagi, jika kita sapukan minyak panas dan urut kuat-kuat di bahagian sakit, chances untuk merasa lebih sakit adalah mesti kerana darah mungkin mengalir lebih laju apabila kita mengurut dan tambah lagi kita menggunakan minyak panas yang boleh stimulate darah kita.


Saya bukan tak galakkan anda semua untuk tidak menggunakan minyak panas untuk melegakan kesakitan otot, tapi dengan adanya pakar sains sukan, mungkin kita perlu melihat alternatif ini sebagai pengganti ;)


Sekian ^^ PEACE!!! ~



Cakaran Lama | Cakaran Baru
The Young Tigers

Fitri here.. Call me Rei if u want.. But most calls me Kriss in YM (Selangor 1).. From Malaysia.. Loves to listen to music.. Anything to ask... FACEBOOK... Enjoy reading..~

About Me
Laman Sembang Aku
Links
Entries



Navigations Here



MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com


Credit
Skin by : Iezanh Ijan
Others : A B C D
Edit By : Adeq
Best View : Google Chrome